![]() |
|
|
#1 |
|
Partinna
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu är jag riktigt jäkla förbannad!
För några veckor sedan lämnade jag in en K750i som var drygt 1 år gammal på vår lokala telenorbutik. Trots att garantin precis gått ut fick jag besked om att lagningen skulle gå på garantin. Efter en vecka kom telefonen tillbaka utan att något hade åtgärdats??? Skälet som verkstaden i Malmö anförde var att de inte hade fått en felbeskrivning. Till saken var att jag själv hörde hur säljaren beskrev felet, joysticken som glappade + randiga bilder. Telefonen skickades tillbaka igen med ytterligare en felbeskrivning. I förra veckan gick jag till butiken för att höra om de visste när min telefon skulle komma, de fick inte fram några som helst uppgifter. Idag gick jag in igen för att höra vad som hänt, då visade det sig att telefonen kommit idag (det hade jag inte fått meddelande om). Säljaren plockar fram mobilen och gissa vad? Jo just det, den var inte åtgärdad denna gången heller. då tröt mitt tålamod och jag fick ett raptus ( nja ett mildare sådant). Jag krävde att få en ny mobil, de ville dock få en chans att kontakta verkstaden först för att höra vad som hänt, eller snarare vad som inte hade hänt. Nu vill jag ha en ny K800i som kompensation för deras klantighet. Vad har jag för rättigheter egentligen? Ja just det, mobilen har varit borta i 1 månad nu. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Semesterproffs
![]() Ort: Europa
Citat:
Kan nog glömma att få en K800i... Kan i bästa fall få en ny k750.. men då måste den paja 3 gånger till.. Det är SonyEricsson som bestämmer över krediteringar och dom är stenhårda.. föresten alla andra mobiltillverkare är lika hårda… |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semesterproffs
Har en W810i inne på rep nu för fjärde gången.. jobbar på att få den krediterad…
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Semesterproffs
Citat:
varför skall dom skicka den till Malmö för?? Det finns ju verstäder i fjollträsk som lagar den... Ta nallen och åk till Engström Telecom på Planiavägen 11 i nacka.. Att ha direktkontakt med verkstaden är oöverträffat… |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Partinna
![]()
Citat:
Nå hur har det hela avlöpt? De i butiken lyckades inte få veta av verkstaden varför de inte hade åtgärdat felen så jag erbjöds en ersättningstelefon. En telefon med liknande funktioner som på K750i. De erbjöd mig en W800i vilket jag avböjde. Jag frågade om jag inte kunde få lägga till lite slantar och få en K800i vilket de gick med på. Första dealen gick ut på att jag fick lägga till 795:- + fick köpa ett minneskort (1GB)för ca: 250:-. Det både försäljaren och jag missade var att den telefonen var operatörslåst vilket jag inte ville ha, så nu får jag lägga på 200:- till på en ny K800i. Jag tycker att det är en ganska okej deal. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Studentajävel
![]() Ort: plopp!
om man är lite vågad kan man greppa torxmejseln och laga själv!
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Partinna
![]()
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
MotorkunnigStyrmansKock
![]() Ort: Strykbords låring om Brakbord
Låsa upp mobiler gör de på Hötorget i sthlm.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Partinna
![]()
Citat: