Pratbyrån.se

Pratbyrån.se (http://www.pratbyran.se/index.php)
-   Under ytan (http://www.pratbyran.se/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Säg nåt dårå' II (http://www.pratbyran.se/showthread.php?t=4964)

Satyricon 2012-07-14 18:29

Citat:

Ursprungligen skrivet av Desolator (Inlägg 632119)
Såg du skylten de hade med ballonger och jox? Fattar inte att folk stod och köade för det där tillochmed.. .

Nej, jag har inte sett anläggningen i verkligheten. I min redogörelse gick jag helt på andrahandsuppgifter från Sydsvenskan. De intervjuade folk från hela Sverige som förtjust lovordade komplexet. Det ska ha invigts av ett kommunalråd, dock ej av hr Reepalu själv.

Foz 2012-07-14 23:54

Tosh Togo has an Odd Job.

William 2012-07-15 08:20

Hade svårt att starta datorn idag för en säkring hade gått och det tog en lång stund innan jag hittade vilken säkring det var. Samma som till carporten.

Macus 2012-07-15 08:37

Citat:

Ursprungligen skrivet av William (Inlägg 632160)
Hade svårt att starta datorn idag för en säkring hade gått och det tog en lång stund innan jag hittade vilken säkring det var. Samma som till carporten.

Carporten sitter väl mitt emellan USB-porten och vga-porten.

;)

William 2012-07-15 08:50

Citat:

Ursprungligen skrivet av Macus (Inlägg 632162)
Carporten sitter väl mitt emellan USB-porten och vga-porten.

;)

Jäklar, det har jag inte tänkt på.

William 2012-07-17 09:14

Idag sov jag till 7:30 och det var länge sen jag sov så länge. Somnade runt kl. 23.

William 2012-07-18 06:36

Igår kväll såg vi det trevliga programmet från Skansen och efteråt kom vi att tänka på Lasse Berghagen och Brasse Brännström som vi träffade en vinter i Åre.
Lasse skulle lära sig åka utför, och jag lovar att det inte gick så bra. Vi hann åka två repor nedför pisten innan han fick på sig slalomskidorna. När han äntligen fick på sig skidorna och skulle fatta tag i ankarliften ramlade han. Tror inte att det blev något mer försök, men däremot såg vi honom med några kompisar på after ski.

Foz 2012-07-18 11:44

Citat:

Ursprungligen skrivet av William (Inlägg 632273)
Idag sov jag till 7:30 och det var länge sen jag sov så länge. Somnade runt kl. 23.

Det var då jag satt och mekade med den nyputsade mackBocken, Sen gick jag och la mig.

Satyricon 2012-07-18 12:05

Tidigare än 8 stiger jag bara upp om jag ska med tåg eller flodångare.

Talade igår med en bekant som är statstjänsteman inom biblioteksvärlden. Han var övertygad om att löneslavandet med osunt tidiga morgnar fick honom att åldras i förtid. Det ligger nog mycket i det. Finge folk sova ut, såge nog världen mer juvenil ut.

Foz 2012-07-18 14:43

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632328)

Talade igår med en bekant som är statstjänsteman inom biblioteksvärlden. Han var övertygad om att löneslavandet med osunt tidiga morgnar fick honom att åldras i förtid. Det ligger nog mycket i det. Finge folk sova ut, såge nog världen mer juvenil ut.

Ja, tänk bara på alla stackars högstadieelever som är helt i otakt med skolans tider.

Det ska böjas i tid....

Macus 2012-07-21 07:52

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632328)

Vi har en heltidsanställd vaktmästare på vårt jobb som i 30 års tid har delat ut tidningar på nätterna innan han går till jobbet. Han är familjeförsörjare med 6 st barn.

Han ser ut som om han inte har sovit på 30 år. Det har han knappt heller.

orat 2012-07-21 14:09

Citat:

Ursprungligen skrivet av Macus (Inlägg 632440)
Vi har en heltidsanställd vaktmästare på vårt jobb som i 30 års tid har delat ut tidningar på nätterna innan han går till jobbet. Han är familjeförsörjare med 6 st barn.

Han ser ut som om han inte har sovit på 30 år. Det har han knappt heller.

När jag knegade i restaurangbranchen på Gotland, träffade jag en italiensk bagare som tammehunda jobbade dygnet runt. Han började med att jobba på ett bageri i pissottan och knegade sedan på olika kombinationer av restauranger fram till klockan var hur mycket som helst. Fixde pizzadegar till restauranger och pizzerior, bakade kuvertbröd till guldkrogar och fan vet allt.

Ensamstående och renons på dyra vanor, men han trivdes inte med att sitta och göra ingenting, sa han.

Satyricon 2012-07-22 13:07

”Liberalismen kunde ha mått bättre dessa dagar”, skriver Sydsvenskans Per T Ohlsson i dagens söndagskrönika. Vete fan, jag tror den mår som den förtjänar, kanske lite bättre.

Foz 2012-07-22 15:09

Kors i taket. Ingen Näringsbilaga med Svd idag. Istället en massa papper motsvarande en pocketbok om nåt som tydligen kommer att hända i London. Intressant? Not.

William 2012-07-23 06:16

Idag skall jag bege mig till den stora metropolen Södertälje.

Satyricon 2012-07-23 09:51

Jaha, då var man här igen.

Satyricon 2012-07-23 09:51

Citat:

Ursprungligen skrivet av Foz (Inlägg 632480)
Kors i taket. Ingen Näringsbilaga med Svd idag. Istället en massa papper motsvarande en pocketbok om nåt som tydligen kommer att hända i London. Intressant? Not.

Pravda som pravda.

Foz 2012-07-23 11:00

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632500)
Pravda som pravda.

Men det är ju inge fopåll i den!

Iprenmannen 2012-07-23 11:03

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632499)
Jaha, då var man här igen.

Ja.

Satyricon 2012-07-23 11:17

Citat:

Ursprungligen skrivet av Iprenmannen (Inlägg 632512)
Ja.

Allt är som vanligt.

Iprenmannen 2012-07-23 11:38

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632515)
Allt är som vanligt.

Precis som vanligt. Fast semestervädret var sämre än vanligt.

Satyricon 2012-07-23 14:28

Fick brev från kungl. maj:ts myndighet om att jag måtte förnya mitt körkort. Cyklade ner till Åhléns och Domus för att kolla in deras fotoautomater, men de var borta. Domus fanns över huvud taget inte kvar.

Hur gör en vanlig människa nu när man ska ta sitt älskvärda porträtt (om man inte stämmer träff med sin lokala porträttmålerska)? Snofsar man upp sig och startar Macens Photo Booth?

Dolores Plym 2012-07-23 14:33

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632526)
Hur gör en vanlig människa nu när man ska ta sitt älskvärda porträtt (om man inte stämmer träff med sin lokala porträttmålerska)? Snofsar man upp sig och startar Macens Photo Booth?

Jag har tagit egna foton med min Panasonic LX3 och skrivit ut på fotoskrivaren. Alternativt cyklar du bort till Trafikverket på Agneslundsvägen (där man gör körkortsprovet) och sätter dig i deras automat.

Satyricon 2012-07-23 14:54

Citat:

Ursprungligen skrivet av Dolores Plym (Inlägg 632527)
Jag har tagit egna foton med min Panasonic LX3 och skrivit ut på fotoskrivaren. Alternativt cyklar du bort till Trafikverket på Agneslundsvägen (där man gör körkortsprovet) och sätter dig i deras automat.

Tack, det senare kände jag inte till. Agneslundsvägen är ju nästgårds.
Testar nog att ta ett kort själv först om jag hittar en vit bakgrund.

Macus 2012-07-23 17:48

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632529)
Tack, det senare kände jag inte till. Agneslundsvägen är ju nästgårds.
Testar nog att ta ett kort själv först om jag hittar en vit bakgrund.

Du kan väl lägga benen bakom nacken?

orat 2012-07-23 21:51

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 632526)
Fick brev från kungl. maj:ts myndighet om att jag måtte förnya mitt körkort. Cyklade ner till Åhléns och Domus för att kolla in deras fotoautomater, men de var borta. Domus fanns över huvud taget inte kvar.

Jag gick till själva mündigheten, där en rask flicka hanterade en fotografisk maskin, ungefär som den som man nyttjar till pass. Jättetjusigt resultat, så klart.

Foz 2012-07-23 22:08

Citat:

Ursprungligen skrivet av orat (Inlägg 632541)
Jag gick till själva mündigheten, där en rask flicka hanterade en fotografisk maskin, ungefär som den som man nyttjar till pass. Jättetjusigt resultat, så klart.

Använde hon ett fiskögeobjektiv, förlåt "lins", för att få plats med dig? :D

orat 2012-07-24 00:59

Citat:

Ursprungligen skrivet av Foz (Inlägg 632542)
Använde hon ett fiskögeobjektiv, förlåt "lins", för att få plats med dig? :D

Man brukar ha nyllet på körkortet, inte ett foto av könsorganet.

Foz 2012-07-24 02:07

Citat:

Ursprungligen skrivet av orat (Inlägg 632556)
Man brukar ha nyllet på körkortet, inte ett foto av könsorganet.

Jag har hört Hans Alfredson säga annorlunda som ngn figur.

Satyricon 2012-07-24 09:20

Ser att Kungl Maj:ts Myndighet tar 80 spänn för sina sköna porträttbilder, så jag ska undersöka om jag inte i vanlig ordning är bäste dräng själv.

Med den här lilla virtuella förstoringsapparaten får man dessutom till rätt format och avmaskning på sitt mästerverk:

http://www.fotoautomaten.se/

magnur 2012-07-24 21:13

Nu har jag varit på besök i Kroatien och i Karlstad. Kroatien var bättre. Billigare, soligare och varmare.

Foz 2012-07-24 21:15

Citat:

Ursprungligen skrivet av magnur (Inlägg 632606)
Nu har jag varit på besök i Kroatien och i Karlstad. Kroatien var bättre. Billigare, soligare och varmare.

Passa dig så att inte Sola i Karlstad hör vad du äger.

Satyricon 2012-07-27 12:37

”Företagare har en mer positiv inställning till livet än vad mellanchefer har.”
Kan vara bra att känna till.

Iprenmannen 2012-07-30 12:59

Satt på cykeln 2 mil utanför Uppsala kl 10.30, när ett sms från chefen kom. Han undrade varför jag inte kom till jobbet kl 09.30. Jag hade glömt bort att jag hade bytt pass med en kollega. Trodde jag skulle börja 13.

Foz 2012-07-30 13:41

Citat:

Ursprungligen skrivet av Iprenmannen (Inlägg 632991)
Satt på cykeln 2 mil utanför Uppsala kl 10.30, när ett sms från chefen kom. Han undrade varför jag inte kom till jobbet kl 09.30. Jag hade glömt bort att jag hade bytt pass med en kollega. Trodde jag skulle börja 13.

Du gjorde en spurt á la Hollandaisen?

Satyricon 2012-07-31 11:38

Funderar på att ta en sväng till ladorna i Svågertorp och kolla kylskåpsmarknaden. Kanske MediaMarkt har nåt bra tyskt skåp.
Alternativet verkar vara internetköp. Någon som har handlat från det s.k. Tretti?

Foz 2012-07-31 11:43

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 633047)
Funderar på att ta en sväng till ladorna i Svågertorp och kolla kylskåpsmarknaden. Kanske MediaMarkt har nåt bra tyskt skåp.
Alternativet verkar vara internetköp. Någon som har handlat från det s.k. Tretti?

Trettti var i blåsväder för ett tag sen såg jag, men jag iddes inte se efter varför eftersom jag inte ska köpa ngt. Köper du hos en fysisk handlare tar de kanske hand om det gamla skåpet, så att du inte behöver låna Williams släpkärra.

Foz 2012-07-31 12:26

Misstänkt bilbomb i Oslo. Har Breivik rymt?

Satyricon 2012-07-31 13:34

Besökte Electrolux hemmabutik på Svågertorp. Luksusställe, de skulle ha 5,5 papp för samma Kühlschrank som Tretti skulle ha 3 för. Hur kan butiker som E-lux överleva? Finns det så många rika dumskallar?

Foz 2012-07-31 13:46

Citat:

Ursprungligen skrivet av Satyricon (Inlägg 633058)
Besökte Electrolux hemmabutik på Svågertorp. Luksusställe, de skulle ha 5,5 papp för samma Kühlschrank som Tretti skulle ha 3 för. Hur kan butiker som E-lux överleva? Finns det så många rika dumskallar?

Det kanske ingår montering hos Elux?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:04.

Drivs med: vBulletin Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.